Pagina's

vrijdag 3 februari 2012

Love letters

It's February already and in 11 days it's Valentine's Day. This card has been lying  around for ages waiting for a finish. The Distress Crackle Paint Rock Candy cracks were filled with DI Black Soot, Dymo-strip attached, matted on a lightgreen card which was distressed at the edges with DI Fired Brick. It took about 5 minutes but you just got to have the inspiration.
 
I am thinking about sending in my card for Grungy Monday #34 to the lovely Linda from Studio L3. This is my first try, blogging is quite new for me and I am not so famous or experienced at stamping and scrapping. And I don't know how to make the links ....so that's gone be a sweat .....and that in these weatherconditions ( it's freezing ). But I studied a bit on the internet so I'm trying now. Here is the demo from Tim Holtz about the Crackle Resist technique and more tricks you can find here.


Het is al weer februari en over 11 dagen is het Valentijn. Dit kaartje lag al heel lang te wachten op afwerking, ík wist niet wat ik er mee moest doen. De afwerking bestond uit: de crackle paint barstjes vullen met distress Black Soot, dymostripje aanbrengen, matten op een lichtgroene kaart en deze aan de randen distressen met distress Fired Brick.Tja, duurde maar 5 minuten, maar je moet net een inval hebben.

De achtergrond is gemaakt met distress  inkt Fired Brick en Shabby Shutters, bestempeld met clearstempels van Tim Holtz Urban Grunge en City Central in Fired Brick en Black Soot ( kan ook Stazon Jet Black geweest zijn, zo lang is het geleden). Het hart en de woorden Love en Listen to your Heart zijn bewerkt met Glossy Accents. Rondom het hart heb ik Distress Crackle Paint in Clear Rock Candy aangebracht.


Misschien stuur ik het nog in naar studio L3, maar dan moet ik alles nog vertalen en linkjes plaatsen, dat wordt zweten. En dat bij deze weersomstandigheden.... Effe de link naar Studio L3 maken. Dat is gelukt...oef. En hier zie je hoe Tim Holtz een demo geeft over de Crackle Resist techniek.

8 opmerkingen:

simone zei

wat een prachtige kaart is dit zeg, mooi het effect van de crackle paint.
zo gaaf dit soort kaartjes alleen mij wil dat nooit lukken..
groetjes Simone

Lida zei

Wow wat is dat een prachtig
kaartje die heb gemaakt super!!!

Anneke Wijers zei

Hèèhèè, volgens mij gaat het nu lukken.
Want ik kan nu in het tekstvak gaan staan.
Ik vind dit zo verbluffend mooi!!!
Van de uitleg snap ik lang niet alles
dus namaken zal er niet inzitten
ook al omdat ik de spullen niet heb.
Maar... prachtig!!!

Top 2000 2019 zei

Wat een prachtige kaart. Het lange wachten is absoluut de moeite waard geweest.
Groetjes Yvonne.

Gery zei

Hoe gaat het met je hernia?
Inmiddels al ietsepietsie beter??
Ik vind je kaart geweldig mooi van kleur.
Ben gek van die roodachtige tinten.
Groetjes Gery

Mazina zei

Prachtig gedaan, echt super!
groeten, Mazina

Mazina zei

Heel erg leuk gedaan, met een geweldig resultaat.

groeten, Mazina

Linda zei

Oh wow, wat een superleuke kaart! Ben geen valentijn fan, maar dit kaartje heeft het helemaal! Beetje stoer, niet zo zoetig... mooi hoor!